Genel

PUNTA ÇÜRÜTME UCU

puntoPunta çürütme ucu genellikle sanayi alanında otonun kaporta kısmının bir takım noktalarını çürütmesi ve sac delmesinde işlem görmektedir. Puntalar sağ tarafa kesimli yönü, alaşımlı olarak yüksek bir şekilde hız çeliği ve havalı olan tabancalar için tasarlanmıştır. Matkap uçlarına göre küt olarak farklıdır. Özel olarak bilenme merkezi, muntazam bir şekilde delme ve kolay merkezleme şeklinde imkân vermektedir. Puntalama genellikle kaportalar için fazlası ile kullanılıyor. Araçların kaporta kısımlarında bazı bölgelerde çürütme yapması açısından önemlidir.

Punta çürütme ucu özel bir şekilde tasarımı olan geometrisi sayesinde merkezleme yapmaya gerek kalmayacaktır. Uzun ve kısa talaş gibi çelikler, alüminyumlarda kullanıma oldukça elverişlidir.  Çelik kaplama olan matkap ucu seneler boyunca paslanmadan kullanılacaktır. Kalitesi ve tasarımı olarak kaportalara yoğun bir şekilde kullanımı vardır. Altın kaplama, gümüş serisi, siyah uçlu renkleri sayesinde estetik bir görünümü de vardır.

Oto alanında büyük bir konumu olan Punta çürütme ucu ile her türlü çürütme yapılarak düzeltilecektir. El aletlerinin arasında en fazla kullanılan ve oldukça iş gören arasında Punta biraz daha farklıdır. Bu araçlarda numaralar son derece önem taşımaktadır. Punta uçlarının sapları standart olduğundan dolayı her matkaba rahatlıkla takılabilir. Önemli olan kısım puntaların numaraları yani uçlarıdır. Puntalar matkap ucundan daha farklıdır. Küt olması işlevi için önemlidir. Matkap uçları ile arasında elbette farklılıkları oldukça fazladır.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir